رفع کندی تسمه تردمیل

رفع کندی تسمه تردمیل

رفع کندی تسمه تردمیل

رفع کندی تسمه تردمیل  و نحوه ی رفع کندی تسمه تردمیل ، زمانی مورد اهمیت قرار می گیرد که تردمیل شما دچار مشکل شده است . و به دلیل وجود این مشکلات ، که اکثرا مربوط به تسمه ی تردمیل می باشد ، سرعت تردمیل کم شده و به کندی حرکت می کند . در این مقاله به ذکر دلایل کند شدن تسمه تردمیل و چگونگی رفع این مشکل  می پردازیم .

کندی تسمه تردمیل چه زمانی پیش می آید ؟

کندی تسمه تردمیل از جمله مشکلاتی است که در رابطه با تردمیل وجود دارد . طبق صحبت های متخصصین ما در تعمیر تردمیل اصفهان ، این اتفاق یعنی کند شدن تسمه ی تردمیل ، به این شکل است که تسمه ی تردمیل در حالت عادی که کسی روی آن نیست ، به خوبی کار می کند . اما زمانی که روی آن ایستادیم ، بعد از چند دقیقه سرعت دستگاه کم می شود ،  در چنین شرایطی گفته می شود که تسمه ی تردمیل کند شده است . کند شدن تسمه تردمیل دلایل مختلفی دارد . برای رفع کندی تسمه تردمیل ، نیاز است که با دلایل آن آشنا شوید . تا بتوانید در جهت رفع آن اقدام نمایید . به همین دلیل در ادامه به شرح این دلایل خواهیم پرداخت .

پوسیدگی تسمه ی تردمیل

تسمه ی تردمیل خود را به خوبی بررسی نمایید . اگر در مورد پوسیدگی تسمه و تعویض کردن آن مردد هستید بهتر است تست زیر را انجام دهید . این آزمایش ، آزمایش شیب نام دارد . روند آزمایش به این شکل است که ، با سرعت 5 کیلومتر در ساعت روی تخته تردمیل راه بروید . در این حالت تخته باید در کمترین حالت خود قرار گرفته باشد . در این حالت کلید ایمنی را بکشید . اگر تسمه تردمیل شما پوسیده باشد ، تردمیل به سرعت متوقف می شود زیرا میزان اصطکاک آن زیاد است . اما اگر تسمه ی تردمیل همچنان قابل استفاده باشد ، پس از کشیدن کلید ایمنی دستگاه با تاخیر متوقف می شود . و شما تا زمان توقف کامل چند گام کامل طی خواهید کرد .

روش دیگری هم برای آزمایش شیب وجود دارد . در این روش تخته را در بیشترین شیب قرار می دهید ، و با همان سرعت 5 کیلومتر در ساعت ، راه می رویم . اگر در این حالت تردمیل به خوبی حرکت کرد و مشکلی نبود ، اما در حالت شیب کم تسمه به تخته گیر می کرد ، این نشان دهنده ی این است که تسمه ی تردمیل فرسوده شده است . باید تسمه ی تردمیل را تعویض نمایید .

سفت شدن بیش از حد تسمه تردمیل

رفع کندی تسمه تردمیل سفت بودن بیش از اندازه

گاهی سفت شدن بیش از اندازه ی تسمه ی تردمیل ، باعث کند شدن تسمه می گردد . اگر به تازگی تسمه ی تردمیل خود را تعویض یا تنظیم کرده اید ، ممکن است تسمه را بیش از حد ممکن سفت کرده باشید . برخی از افراد تصور می کنند که هرچه نوار تردمیل سفت تر باشد ، تردمیل عملکرد بهتری خواهد داشت . اما به هیچ وجه این طور نسیت . سفت کردن بیش از حد نوار ممکن است به تردمیل و موتور آن صدمه بزند . زمانی که تسمه ی موتور سفت شده باشد ، موتور تلاش بیشتری می کند برای به جرکت در آوردن آن . در نتیجه فشار بیشتر ی به موتور وارد می گردد . این فشار بیشتر علاوه بر این که میزان مصرف برق را افزایش می دهد ، باعث می شود که عمر موتور تردمیل شما کاهش پیدا کند .

بنابراین اگر تسمه ی تردمیل شما خیلی سفت باشد باید آن را شل کنید . برای اینکه تسمه در مناسب ترین حالت قرار بگیرد می توانید این کار را انجام دهید . تسمه ی تردمیل را در هنگامی که خاموش است تست نمایید . باید بتوانید آن را به راحتی با دست بچرخانید . و اینکه بتوانید آن را به راحتی تا 3 سانتی متر بلند نمایید . اما دقت کنید که بیش از حد تسمه را شل نکنید ، زیرا ممکن است هنگام کار کردن تسمه زیر پای شما بلغزد و مشکلات دیگری به بار آورد .

از کار افتادن و ضعیف شدن موتور تردمیل

گاهی ممکن است دلیل کند شدن تسمه ی تردمیل ، کاهش قدرت و ضعیف شدن موتور تردمیل شما باشد . موتور تردمیل با گذر زمان دچار استهلاک می شود و این باعث می گردد که نتواند مثل سابق کار کند . در نتیجه سرعت تردمیل کاهش می یابد و تسمه به کندی حرکت می نماید . در چنین شرایطی برای رفع کندی تسمه تردمیل ، باید موتور تردمیل شما تعویض گردد . برای اطمینان از این مسئله می توانید میزان قدت موتور را بررسی نمایید .

در ابتدا یک شی خارجی را گرفته و با موتور تردمیل در جهت حرکت آن همراهی نمایید . بعد از آن شی را در جهت خلاف حرکت تردمیل فشار داده و از حرکت آن جلوگیری نمایید . اگر حرکت تردمیل شما کاهش یافت ، این بدین معنی می باشد که موتور شما ضعیف شده و نیاز به تعمبر دارد . توجه فرمایید که برای تست میزان قدرت موتور به هیچ عنوان از دست و پا استفاده نفرمایید . این کار ممکن است آسیب جدی به شما و سلامتی شما ایجاد نماید .

خراب بودن درایو تردمیل

رفع کندی تسمه تردمیل خرابی درایو تردمیل

خراب بودن درایو تردمیل نیز می تواند یکی از دلایل کند شدن تسمه تردمیل باشد . برد تردمیل یک سیستم محدود کننده جریان خودکار دارد که زمانی که فردی روی تسمه قرار می گیرد ، به صورت خودکار به کار می افتد و جریان را کاهش می دهد .تا از سوختن مدار جلوگیری گردد . این اتفاق زمانی می افتد که تردمیل بیش از حد داغ شده و کار کرده باشد . در صورتی که برد خراب شده باشد ، ممکن است این سیستم بدون دلیل فعال شده و جریان را کاهش دهد . در چنین شرایطی باشد برد را  تعویض کرد . البته این دلیل به ندرت اتفاق می افتد .

در پایان

در صورت بروز هرگونه مشکل ، بهترین کار این است که با یک سرویس کار متخصص و باتجربه تماس بگیرید . تا دستگاه شما را بررسی کرده ، مشکل را به درستی شناسایی نموده و رفع نماید . در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی ، و تخصص مورد نیاز به هیچ عنوان به صورت خودسرانه اقدام به تعمیر تردمیل نفرمایید . زیرا این کار ممکن است علاوه بر این که مشکل شما را حل نخواهد کرد ، آسیب بیشتری به دستگاه تردمیل شما خواهد زد .

سایر مقالات :

تعمیر تردمیل نجف آباد اصفهان

تعمیر تردمیل خمینی شهر

چگونه تسمه تردمیل را تنظیم کنیم

تعمیر تردمیل شاهین شهر

چرا تردمیل بو میده

تعمیر دوچرخه ثابت اصفهان

چرا تردمیل حرکت نمی کند

هزینه تعمیر لوازم ورزشی

تعمیر تردمیل اصفهان توسط خودتان + مشاوره رایگان

چرا تردمیل روشن نمی شود

قیمت تردمیل دست‌دوم

هزینه ی تعمیر تردمیل

محاسبه قد و وزن مناسب

هزینه تعمیر الپتیکال

ارورهای تردمیل

هزینه تعمیر دوچرخه ثابت

تعمیر لوازم ورزشی اصفهان توسط خودتان + مشاور رایگان

هزینه تعویض تسمه تردمیل

علت خرابی تردمیل

تعمیر دوچرخه ثابت توسط خودتان به سادگی + مشاوره رایگان

تعمیر تردمیل اصفهان با نیروهای متخصص

درباره ما

راهنمای خرید تردمیل دست‌دوم

تعمیر لوازم ورزشی اصفهان با نیروهای متخصص + منصفانه ترین قیمت

علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل

تعمیر الپتیکال اصفهان

چرا تردمیل صدا میده

تعمیرات لوازم ورزشی اصفهان

ارور تردمیل پروفرم

تماس با ما

ارور تردمیل شیائومی

هزینه تعمیر برد تردمیل

ارور تردمیل المپیا

تعمیر تردمیل بهارستان اصفهان 

ارور تردمیل توربوفیتنس

هزینه تعمیر موتور تردمیل

ارور تردمیل تن آرا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =