علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل

علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل

علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل

علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل ، می تواند متعدد باشد . به همین دلیل نیاز است با دلایل مختلف خاموش شدن ناگهانی تردمیل آشنا شوید . تا در صورت بروز چنین مشکلی ، بتوانید عیب تردمیل خود را شناسایی و رفع نمایید . افراد زیادی بارها با متخصصین ما در تعمیر تردمیل اصفهان تماس گرفته و در مورد علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل خود پرسیده اند . به همین دلیل ما در این مقاله به دلایل این امر  و علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل پرداخته ایم .

اصطکاک تسمه ، علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل

اصطکاک تسمه و یا نوار نقاله ، می تواند علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل شما باشد . از آنجا که تسمه یکی از مهم ترین قطعات تردمیل می باشد و بیشترین نقش را در کارکرد تردمیل دارد ، می تواند یکی از مهم ترین علت های خاموش شدن ناگهانی دستگاه تردمیل شما باشد . که این مورد هم حالت های مختلفی دارد که شما با توجه به علائم باید در رابطه با آن اقدام نمایید . در ادامه به ذکر این حالات می پردازیم .

 به کار افتادن کلید قطع جریان تردمیل

گاهی ممکن است شما به مدت طولانی از تردمیل استفاده نمایید . در چنین شرایطی تسمه ی تردمیل داغ می شود . این امر باعث می شود که کلید قطع جریان تردمیل به کار افتد و تردمیل شما از کار باز ایستند . در چنین شرایطی اکثر افراد مجددا دکمه استارت تردمیل را فشار می دهند ، و شروع بع کار می کنند . اما این کار کاملا اشتباه است و مجدد و در زمان کمتری یاز هم کلید قطع جریان به کار خواهد افتاد . بهترین اقدام این است که اجازه دهید تردمیل شما کمی سرد شده و سپس شروع به استفاده ی مجدد از آن نمایید . البته سلامت و تنظیم بودن تسمه ی تردمیل نیز در این جا نقش پررنگی دارد زیرا اگر درست تنظیم نباشد زودتر داغ می شود . به همین دلیل پیش از استفاده حتما تسمه را کنترل و تنظیم نمایید .

به کار افتادن سنسور حرارتی

علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل به کار افتادن سنسور حرارتی

زمانی که تردمیل شما برق زیادی مصرف می کند ، تردمیل داغ شده و خاموش می گردد . و اگر مجددا روشن شود ، سریع تر از قبل داغ شده و خاموش می شود . این مسئله زمانی رخ می دهد ، که تردمیل شما دارای سنسور حرارتی باشد . سنسور حرارتی زمانی که دستگاه داغ کرد ، برای محافظت از موتور و برد دستگاه شما به کار می افتد و دستگاه را خاموش می کند . تا دستگاه شما دچار سوختگی موتور یا برد و یا سایر قطعات نگردد . علت افزایش مصرف برق  در نتیجه داغ کردن تردمیل می تواند ، پوسیدگی تسمه یا تخته ی تردمیل شما باشد و در چنی شرایطی شما باید تسمه را تعویض نمایید . از سالم بودن تخته و عدم فرسودگی آن مطمئن شوید . تسمه و نوار نقاله را به صورت مرتب تمیز کرده و روغن کاری نمایید . تا از بروز چنین مواردی جلوگیری گردد .

وجود اتصالی در موتور تردمیل

اتصالی در موتور تردمیل می تواند علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل باشد . اگر موتور دستگاه شما دچار خرابی و ایراد باشد ، این امکان وجود دارد که در هنگام کار کردن تردمیل و داغ شده آن موتور دچار اتصالی شود . و برای جلوگیری زا مشکلات بیشتر دستگاه خاموش گردد . در چنین شرایطی چون بحث اتصالی موتور کاملا تخصصی است به هیچ عنوان شخصل و یدون تجربه اقدام به تعمیر تردمیل خود ننماید . حتما با یک سرویس کار مطمئن تماس گرفته و درخواست راهنمایی نمایید .

خرابی سنسور سرعت تردمیل

علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل خرابی سنسور سرعت

اگر تردمیل شما در زمان بسیار کوتاهی ، سریعا خاموش می گردد ، ممکن است سنسور سرعت موتور شما خراب بوده باشد . در چمی شرایطی ممکن است ارور مربوطه روی صفحه نمایشگر ظاهر گردد . یا اگر به تسمه تردمیل دقت نمایید هنگام کار کردن ممکن است بلغزد که به دلیل خرابی سنسور سرعت و کاهش و افزایش دمای آن می باشد . در صورت بروز چنین مشکلی باید سنسور سرعت تعمیر یا تعویض گردد . برای رفع این مشکل نیز می توانیدبا یک سرویس کار با تجربه تماس بگیرید .

سایر نقص های فنی تردمیل

گاهی ممکن است تردمیل شما بدون علت و زمان مشخصی خاموش شود ، یا ارور های متخلفی روی صفحه نمایشگر نشان داده شود و یا به صورت مداوم متوقف شود ، تمامی این موارد نشان دهنده ی نقص فنی در یکی از قطعات تردمیل شما می باشد . زمانی که تردمیل شما ارور می دهد و بعد خاموش می شود ، شما می توانید با توجه به کد خطای مربوطه نسبت به رفع آن اقدام نمایید . به این شکل که کد مروبطه را یادداشت نموده و به دفترچه ی راهنمای تردمیل مراجعه نمایید . همچنین می توانید با تماس با مشاورین ما درخواست راهنمایی کنید . و سپس نسبت به رفع آن اقدام نمایید .

گاهی ممکن است علت خاموش شدن تردمیل ، شل شدن اتصالات و سیم ها باشد ، یا وجود اتصالی در دستگاه ، خراب بودن صفحه نمایشگر دستگاه ، ایراد در جعبه تقسیم دستگاه ، پوسیدگی سیم های رابط و … باشد . در چنین مواردی ابتدا دستگاه را به خوبی بررسی نمایید . سیم کشی ها را چک کرده و از صحت آن ها مطمعن شوید . در نهایت از آنجا که مشکل کاملا فنی و تخصصی می باشد بهتر این است که با یک تعمیرکار متخصص و باتجربه تماس گرفته و درخواست کمک و راهنمایی نمایید .

اقداماتی مفید برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی تردمیل

بهترین اقدام برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تردمیل شما ، سرویس دوره ای تردمیل می باشد . این کار از ایجاد مشکلات احتمالی و یا گسترش آن جلوگیری می نماید . عمر مفید دستگاه تردمیل شما را افزایش خواهد داد و عملکرد آن را بهبود می بخشد . در کنار سرویس کردن دوره ای باید حتما تردمیل خود را به طور مرتب تمیز و گرد گیری نماید . به ویژه قسمت موتور ، تسمه و نوار نقاله ی آن را . روغن کاری مرتب تردمیل نیز تاثیر بسیار مثبتی بر کارکرد آن خواهد داشت .

سایر مقالات :

تعمیر تردمیل نجف آباد اصفهان

رفع کندی تسمه تردمیل

تعمیر تردمیل خمینی شهر

چگونه تسمه تردمیل را تنظیم کنیم

تعمیر تردمیل شاهین شهر

چرا تردمیل بو میده

تعمیر دوچرخه ثابت اصفهان

چرا تردمیل حرکت نمی کند

هزینه تعمیر لوازم ورزشی

تعمیر تردمیل اصفهان توسط خودتان + مشاوره رایگان

چرا تردمیل روشن نمی شود

قیمت تردمیل دست‌دوم

هزینه ی تعمیر تردمیل

محاسبه قد و وزن مناسب

هزینه تعمیر الپتیکال

ارورهای تردمیل

هزینه تعمیر دوچرخه ثابت

تعمیر لوازم ورزشی اصفهان توسط خودتان + مشاور رایگان

هزینه تعویض تسمه تردمیل

علت خرابی تردمیل

تعمیر دوچرخه ثابت توسط خودتان به سادگی + مشاوره رایگان

تعمیر تردمیل اصفهان با نیروهای متخصص

درباره ما

راهنمای خرید تردمیل دست‌دوم

تعمیر لوازم ورزشی اصفهان با نیروهای متخصص + منصفانه ترین قیمت

تعمیر الپتیکال اصفهان

چرا تردمیل صدا میده

تعمیرات لوازم ورزشی اصفهان

ارور تردمیل پروفرم

تماس با ما

ارور تردمیل شیائومی

هزینه تعمیر برد تردمیل

ارور تردمیل المپیا

تعمیر تردمیل بهارستان اصفهان 

ارور تردمیل توربوفیتنس

هزینه تعمیر موتور تردمیل

ارور تردمیل تن آرا

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =