چرا تردمیل بو میده

چرا تردمیل بو میده

چرا تردمیل بو میده ؟

چرا تردمیل بو میده ؟ سوالی که همواره از متخصصین ما در تعمیر تردمیل اصفهان پرسیده می شود . در برخی موارد ممکن است هنگام استفاده از تردمیل بوی سوختگی احساس نمایید . چیزی شبیه به بوی سیم سوخته ، یا بوی لاستیک سوخته . این مسئله دلایل متعددی دارد که با وجود اینکه ممکن است به سادگی رفع گردد و مسئله ی چندان پیچیده ای نباشد ، نباید به آن بی توجه بود . باید سریعا در راستای عیب یابی و رفع آن اقدام نمود .

برای رفع مشکل بوی سوختگی تردمیل خود ، می توانید دو نوع اقدام داشته باشید . برخی از موارد بسیار ساده هستند و شما به راحتی می توانید آن را در منزل حل نمایید . برخی موارد دیگر مشکل تردمیل کاملا تخصصی بوده و نیاز به تعمیرات تخصصی دارد . که در این رابطه حتما باید با تعمیرکار متخصص تماس گرفته و درخواست راهنمایی نمایید . در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم .

اصطکاک تسمه و نوار نقاله

تسمه و نوار نقاله دو قطعه ای هستند که ارتباط بسیار زیاد و نزدیکی باهم دارند . زمانی که از تردمیل به مدت طولانی استفاده می شود ، تسمه دچار استهلاک و پوسیدگی بیشتری می گردد . در این شرایط تسمه و نوار نقاله اصطکاک بیشتری با یکدیگر پیدا خواهند کرد . نتیجه این امر این است که این میزان اصطکاک بیشتر باعث داغ شدن تسمه می گردد .و می تواند باعث ایجاد بوی سوختگی گردد.

زمانی که تسمه داغ می شود کلید قطع جریان به کار می افتد و دستگاه را متوقف می نماید . اگر این اتفاق ، یعنی قطع و وصل شدن مکرر دستگاه به طور مرتب تکرار شود ،  دستگاه شما آسیب خواهد دید . این آسیب نه تنها به تسمه ی دستگاه شما ، بلکه موتور دستگاه را نیز تهدید می کند . گاهی باعث می شود موتور دستگاه بسوزد و نیاز به تعویض پیدا کند .

توجه نمایید که تسمه حتما به صورت مرتب و تراز در وسط تردمیل قرار گرفته باشد . اگر تسمه شل یا سفت است توسط پیچ های تنظیم کننده آن را در بهترین حالت قرار دهید تا دچار مشکلات بعدی نگردید . تسمه و نوار نقاله را به صورت مرتب تمیز و گرد گیری نماید و به خوبی روغن کاری کنید . در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با یک سرویس کار متخصص تماس بگیرید .

وجود اتصالی در موتور تردمیل

چرا تردمیل بو میده ، اتصالی در موتور تردمیل

اگر هنگام استفاده از تردمیل در ابتدا سرعت آن بسیار زیاد باشد ، این امر باعث می شود که موتور تردمیل شما دچار اتصالی گردد و یا اینکه فیوز تردمیل بپرد . زمانی که موتور تردمیل اتصالی می کند ، طبیعی است که بوی سوختگی بدهد . و به موتور آسیب برسد . اما این مسئله به همین جا ختم نمی شود . ایجاد اتصالی در موتور می تواند باعث ایجاد اتصالی در برد گردد .  اگر چنین اتفاقی پیش بیاید باید حتما با یک سرویس کار تماس گرفته و درخواست کمک نمایید .

برای پیش گیری از بروز چنین اتفاقی ، همیشه در زمان استفاده از تردمیل در ابتدا از سرعت کم تردمیل استفاده نمایید و به مرور سرعت را افزایش دهید . موتور را به طور مرتب تمیز و گردگیری نمایید و قسمت هایی که نیاز به روغن کاری دارد را ، روغن کاری نمایید . تا آسیبی به دستگاه شما وارد نشود . زیرا ممکن است نیاز به تعویض موتور ، برد الکتریکی و یا تسمه ی تردمیل  پیدا نمایید .

لاک یا رشته سیم های صفحه دچار سوختگی شده است

 

این مشکل از جمله مشکلاتی است که  برای دستگاه های بی کیفیت پیش می آید . بدین صورت که زمانی که موتور دستگاه روشن بوده و در حال فعالیت است ، داغ می شود . اما متاسفانه کمپرسور دستگاه به درستی کار نکرده و نمی تواند عملیات خنک سازی را به خوبی انجام دهد . زمانی که دستگاه به خوبی سرد نمی شود ، بار و جریان الکتریکی افزایش پیدا می کند و  این نوسان ولتاژ باعث سوختن رشته سیم ها و لاک می گردد . زمانی که چنین مشکلی پیش آمد بهترین اقدام تماس با تعمیرکار می باشد .

نقص در سیم پیچ های تردمیل

چرا تردمیل بو میده ، سوختگی سیم پیچ ها

در جواب به سوال چرا تردمیل بو میده می توان به نقص در سیم پیچ تردمیل اشاره کرد . سیم پیچ های تردمیل زمانی که به خوبی روغن کاری نشوند ، ممکن است دچار سوختگی گردند . و یا اینکه اگر میزان ولتاژ مناسب و متوازن با سیم پیچ ها نباشد ، این امر نیز می تواند باعث سوختن سیم پیچ ها گردد . زمانی که موتور به خوبی سرد سازی نشود نیز سیم پیچ ها در خطر سوختگی قرار می گردند . نقص در کنداکتور و از کار افتادن یکی از فاز های تردمیل از دیگر دلایل سئختگی سیم پیچ ها بوی سوختگی در تردمیل می گردد . در صورت بروز این مشکلات بهترین اقدام تماس گرفتن با یک سرویس کار می باشد . برای بروز از چنین مشکلاتی روغن کاری دستگاه را به خوبی انجام دهید . به طور مرتب آن را گردگیری و تمیز نمایید . و به صورت دوره ای آن را سرویس نمایید .

وقتی تردمیل بوی سوختگی می دهد چه باید کرد ؟

اگر هنگام استفاده از تردمیل بوی سوختگی را احساس کردید . تردمیل را متوقف کنید و آن را از برق بکشید . سپس بررسی نمایید که مشکل از کدام قسمت تردمیل می باشد .سیم هاو اتصالات موتور را به خوبی بررسی نمایید .از نداشتن اتصال زمینی سایر اتصالات اطمینان حاصل نمایید .برد دستگاه تردمیل را بررسی کنید . تمامی قسمت هایی که ممکن است دچار نقص شده باشد باید با دقت بررسی گردد .

به دفترچه راهنما مراجعه نمایید و در صورت وجود دستور العمل بر اساس آن اقدام نمایید . در غیر این صورت حتما با یک تعمیرکار با تجربه تماس بگیرید و درخواست راهنمایی و کمک نمایید . هرگونه اقدام غیر تخصصی ممکن است باعث ایجاد آسیب بیشتر به دستگاه شما گردد . پس یه هیچ عنوان بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام به تعمیر تردمیل نفرماید . برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی ، تردمیل را به خوبی روغن کاری و تمیز فرمایید . به صورت دوره ای تردمیل را سرویس نمایید . همیشه پیش از استفاده از تردمیل تسمه را به خوبی بررسی و تنظیم نمایید . انجام این موارد عمر تردمیل شما را افزایش خواهد داد و از انجام چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد کرد .

سایر مقالات :

تعمیر تردمیل نجف آباد اصفهان

رفع کندی تسمه تردمیل

تعمیر تردمیل خمینی شهر

چگونه تسمه تردمیل را تنظیم کنیم

تعمیر تردمیل شاهین شهر

تعمیر دوچرخه ثابت اصفهان

چرا تردمیل حرکت نمی کند

هزینه تعمیر لوازم ورزشی

تعمیر تردمیل اصفهان توسط خودتان + مشاوره رایگان

چرا تردمیل روشن نمی شود

قیمت تردمیل دست‌دوم

هزینه ی تعمیر تردمیل

محاسبه قد و وزن مناسب

هزینه تعمیر الپتیکال

ارورهای تردمیل

هزینه تعمیر دوچرخه ثابت

تعمیر لوازم ورزشی اصفهان توسط خودتان + مشاور رایگان

هزینه تعویض تسمه تردمیل

علت خرابی تردمیل

تعمیر دوچرخه ثابت توسط خودتان به سادگی + مشاوره رایگان

تعمیر تردمیل اصفهان با نیروهای متخصص

درباره ما

راهنمای خرید تردمیل دست‌دوم

تعمیر لوازم ورزشی اصفهان با نیروهای متخصص + منصفانه ترین قیمت

علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل

تعمیر الپتیکال اصفهان

چرا تردمیل صدا میده

تعمیرات لوازم ورزشی اصفهان

ارور تردمیل پروفرم

تماس با ما

ارور تردمیل شیائومی

هزینه تعمیر برد تردمیل

ارور تردمیل المپیا

تعمیر تردمیل بهارستان اصفهان 

ارور تردمیل توربوفیتنس

هزینه تعمیر موتور تردمیل

ارور تردمیل تن آرا

 

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =