چگونه تسمه تردمیل را تنظیم کنیم

چگونه تسمه تردمیل را تنظیم کنیم

چگونه تسمه تردمیل را تنظیم کنیم ؟

چگونه تسمه تردمیل را تنظیم کنیم ؟ این شوال از جمله پرتکرار ترین سوالاتی است که در رابطه با تردمیل پرسیده می شود . از آنجا که تسمه ی تردمیل ، یکی از مهم ترین قطعات تردمیل می باشد و ظیفه ی انتقال نیرو به سایر قطعات را دارد ، اهمیت زیادی دارد . اگر تسمه ی تردمیل به خوبی تنظیم نشده باشد ، تردمیل شما دچار مشکلات مختلفی از جمله خاموش شدن ناگهانی ، روشن نشدن ، داغ کردن ، بوی سوختگی و … گردد . به همین دلیل باید آن را پیش از استفاده به بهترین شکل تنظیم نمایید . در ادامه ی مقاله به نحوه ی صحیح قرار گرفتن تسمه و تنظیم آن خواهیم پرداخت .

نحوه ی تنظیم تسمه ی تردمیل

همانطور که گفته شد ، متخصصین ما در تعمیر تردمیل اصفهان ، همواره تاکید داشته اند ، برای بهبود عملکرد تردمیل و افزایش بازدهی و عمر تردمیل ، باید تسمه ی تردمیل را به خوبی تنظیم نمود .حال اینکه باید چگونه تسمه تردمیل را تنظیم کنیم در ادامه به آن می پردازیم . گاهی تسمه ی تردمیل شما ، تنظیم نیست و به چپ یا راست متمایل می شود . گاهی تسمه ی تردمیل شل یا سفت می شود . گاهی دچار پوسیدگی شده و … . تمامی این موارد روی کارکد تردمیل شما تاثیر می گذارذ . خرابی تمسه ی تردمیل باعث ایجاد سر و صدا ، فرسودگی نوار نقاله و آسیب به موتور می گردد . به همین دلیل باید سریعا مشکل آن رفع  به بهترین شکل تنظیم گردد . در ادامه مراحل تنظیم تسمه و چگونگی انجام آن شرح داده شده است .

آموزش تصویری تنظیم تسمه ی تردمیل

اگر قصد تنظیم تسمه ی تردمیل خود را دارید می توانید به سادگی با مشاهده ی این فیلم آموزشی ، تسمه ی تردمیل خود را تنظیم نمایید .

پیچ های تنظیم تسمه ی تردمیل

در قسمت انتهایی تردمیل دو پیچ که معمولا از نوع آلن هستند ، در سمت چپ و راست تسمه قرار دارند . قبل از اینکه دست به هرگونه اقدامی بزنید ، باید ابتدا شل یا سفت بودن تسمه ی تردمیل را بررسی نمایید . اگر نوار نقاله شل است ، آن را به وسیله ی سفت کردن پیچ ها در جهت عقربه ی ساعت ، سفت نمایید . اما توجه داشته باشید که نباید نوار نقاله را بیش از حد سفت کرد ، زیرا این کار باعث آسیب به موتور تردمیل شما می گردد . نوار را در بهترین حالت و به صورت تراز در وسط قرار دهید و پیچ ها را سفت نمایید . بعد از آن تردمیل را تست نمایید و اگر باز هم نوار نقاله به اطراف حرکت می کرد ، باید باز هم تنظیمات را با دقت بیشتری انجام دهید .

قرار دادن نوار نقاله در حالت تراز

چگونه تسمه تردمیل را تنظیم کنیم قرار دادن نوار نقاله

نوار نقاله باید کاملا در حالت تراز قرار گیرد،  یعنی باید کاملا در وسط تخته تردمیل قرار گرفته باشد و به چپ یا راست انحراف نداشته باشد . گاهی این امکان وجود دارد که شما موفق به قرار دادن نوار نقاله به صورت تراز نشوید ، و نوار نقاله ی شما در بهترین حالت  تنظیم نشود . علت این امر این است که ممکن است صفحات هدایت کننده نوار تردمیل به خوبی در جای خود قرار نگرفته باشند . و یا ممکن است که غلطک بالای تردمیل شما تنظیم نباشد ، در چنین شرایطی بهتر است برای تنظیم و تعمیر تردمیل حتما با یک سرویس کار خوب و با تجربه تماس گرفته و در خواست راهنمایی و کمک نمایید .

تعویض تسمه ی تردمیل و نحوه ی صحیح انجام آن

تسمه ی تردمیل به مرور زمان و در اثر اصطکاک ممکن است دچار پوسیدگی و فرسودگی گردد . فرسودگی تسمه روی عملکرد تردمیل به شدت تاثیر می گذارد و بازدهی تردمیل را کاهش می دهد . به همین دلیل گاهی نیاز است که تسمه ی تردمیل تعویض گردد . برای تعویض تسمه می توانید طبق این دستور العمل اقدام نمایید . هرچند توصیه می شود که برای تعویض از سرویس کار مجرب کمک بگیرید .

  • برای تعویض تسمه ی تردمیل در ابتدا باید قابی که در قسمت عقب تردمیل وجود دارد را بردارید و پیچ های قسمت پایین بدنه را باز نمایید .
  • سپس محافظ و تخته ی وسط تردمیل رابرداشته و جدا نمایید .
  • بعد از برداشتن تخته و محافظ آن ، می توانید تسمه ی فرسوده را خارج نمایید .
  • تسمه جدید را در محل مربوطه قرار دهید و بعد از آن پیچ ها را سفت نمایید .
  • در اخر محافظ کناری را درجای خود قرار دهید . پیچ ه را سفت نمایید و قاب عقب دستگاه را مجددا در جای خود قرار دهید .

برای آموزش قدم به قدم و تصویری نحوه ی تعویض تسمه ی تردمیل ، این فیلم را حتما مشاهده فرمایید .

بهترین زمان برای تعویض تسمه ی تردمیل

هیچ زمان مشخص ،  قطعی و صد در صدی برای تعویض تسمه ی تردمیل تعریف نشده است . این مسئله کاملا به شرایط نگهداری و استفاده شما از تردمیل بستگی دارد . میزان استفاده از تردمیل ، نوع کاربری آن ، نحوه ی استفاده و مدت زمان آن ، میزان نگهداری و رسیدگی به تردمیل و همچنین کیفیت استفاده و تمیزی و نظافت تردمیل ، کاملا بر روی زمان تعویض تسمه تاثیر دارد . هرچقدر از تردمیل بهتر نگهداری شده باشد ، زمان تعویض دیرتر خواهد بود . زمانی اقدام به تعویض تسمه ی تردمیل نمایید که ، تسمه فرسوده شده باشد . این فرسودگی در دستگاه شما اختلال ایجاد می کند مثلا سرعت دستگاه شما را کم خواهد کرد و … . در چنین شرایطی باید تسمه ی تردمیل شما تعویض شود . بدین منظور بهتر این است که با تعمیر کار تماس بگیرید .

سایر مقالات :

تعمیر تردمیل نجف آباد اصفهان

رفع کندی تسمه تردمیل

تعمیر تردمیل خمینی شهر

تعمیر تردمیل شاهین شهر

چرا تردمیل بو میده

تعمیر دوچرخه ثابت اصفهان

چرا تردمیل حرکت نمی کند

هزینه تعمیر لوازم ورزشی

تعمیر تردمیل اصفهان توسط خودتان + مشاوره رایگان

چرا تردمیل روشن نمی شود

قیمت تردمیل دست‌دوم

هزینه ی تعمیر تردمیل

محاسبه قد و وزن مناسب

هزینه تعمیر الپتیکال

ارورهای تردمیل

هزینه تعمیر دوچرخه ثابت

تعمیر لوازم ورزشی اصفهان توسط خودتان + مشاور رایگان

هزینه تعویض تسمه تردمیل

علت خرابی تردمیل

تعمیر دوچرخه ثابت توسط خودتان به سادگی + مشاوره رایگان

تعمیر تردمیل اصفهان با نیروهای متخصص

درباره ما

راهنمای خرید تردمیل دست‌دوم

تعمیر لوازم ورزشی اصفهان با نیروهای متخصص + منصفانه ترین قیمت

علت خاموش شدن ناگهانی تردمیل

تعمیر الپتیکال اصفهان

چرا تردمیل صدا میده

تعمیرات لوازم ورزشی اصفهان

ارور تردمیل پروفرم

تماس با ما

ارور تردمیل شیائومی

هزینه تعمیر برد تردمیل

ارور تردمیل المپیا

تعمیر تردمیل بهارستان اصفهان 

ارور تردمیل توربوفیتنس

هزینه تعمیر موتور تردمیل

ارور تردمیل تن آرا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =